99%(!) to nowy rekord skuteczności chatbota przygotowanego na bazie rozwiązań platformy Omni-Chatbot. Wirtualny asystent przygotowany dla Wydawnictwa [ze słownikiem] w pełni realizuje też wyznaczone mu cele biznesowe. Po uruchomieniu chatbota na stronach Wydawnictwa wzrost sprzedaży bezpośredniej wyniósł 17%!
Case study Wydawnictwa [ze słownikiem]: chatbot do obsługi klienta i wsparcia sprzedaży
O projekcie
Chatbot do obsługi klienta przygotowany dla Wydawnictwa [ze słownikiem] to pierwsza realizacja Stanusch Technologies z cyklu szybkich wdrożeń, która wspierana jest predefiniowanymi komponentami procesowymi. W ramach tych implementacji większość procesów nie jest modelowana od nowa, lecz komponowana ze sprawdzonych modułów. Przy takim projekcie prace konfiguracyjne trwają zaledwie kilka dni roboczych, korzysta się z gotowych scenariuszy, wzorców a czasem także innych dodatkowych narzędzi i technologii.
O kliencie
Wydawnictwo [ze słownikiem] prowadzi sprzedaż książek obcojęzycznych (j. angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski, rosyjski) na różnych etapach zaawansowania (A1-C2). Sprzedaż realizowana jest głównie przez sieć dystrybucyjną oraz bezpośrednio online.
Kanał komunikacji online:
Chatbot na stronie internetowej.
Wyzwania/Główny cel wdrożenia:
Nowy kanał komunikacyjny został uruchomiony w konkretnym celu. Jest nim wsparcie sprzedaży internetowej dzięki zautomatyzowanej obsłudze klienta. Głównym wyzwaniem, przed jakim stało Wydawnictwo [ze słownikiem], było dostarczenie użytkownikom strony WWW łatwego narzędzia umożliwiającego wybór optymalnej dla siebie oferty.
Czas uruchomienia:
Luty 2021.
Przebieg wdrożenia:
Uruchomienie produkcyjne w 2 tygodnie od otrzymania zlecenia.
Wdrożenie obejmowało:
- Proste prace konfiguracyjne z wykorzystaniem modułów procesowych.
- Dopasowanie gotowego szablonu playera.
- Ustawienie alertów managerskich wg wskazań klienta.
- Dodatkowo, po uruchomieniu produkcyjnym chatbot został objęty monitoringiem powdrożeniowym.
Jakie działania wykonuje dzisiaj chatbot?
- Pomaga czytelnikom w wyborze książek na podstawie takich kryteriów jak np.: język publikacji, stopień znajomości języka obcego, gatunek literacki. Potrafi polecić książki zarówno dla dorosłego, jak i dla dziecka.
- Informuje o aktualnych promocjach wydawniczych (możliwy wybór spośród kilku oferowanych zestawów).
- Inicjuje proces zamówienia.
Wykorzystane technologie
- Predefiniowane komponenty procesowe dostępne w ramach platformy Omni-Chatbot, między innym moduł zbierania danych osobowych zgodnie z RODO.
- Natural Language Processing (NLP) na bazie autorskiego silnika Omni-Chatbot.
- Machine Learning Ranking (MLR) – wsparcie w rozpoznawaniu słów kluczowych, które nie zostały skonfigurowane w faktach w bazie wiedzy.
Jakie są pierwsze efekty wdrożenia?
- Wysoka skuteczność w udzielaniu prawidłowych odpowiedzi na pytania użytkowników – 99% poprawnie obsłużonych zapytań.
- 17% wzrost sprzedaży bezpośredniej.
99% prawidłowych odpowiedzi: czy takie wyniki będą się powtarzać?
Skuteczność bota sięgająca prawie 100% prawidłowych odpowiedzi to wynik szczególnie imponujący, ponieważ dotyczy bota uruchomionego całkiem niedawno. Wdrożenie produkcyjne zostało zrealizowane w lutym 2021 roku. Bot uzyskał bardzo wysoką skuteczność w wyjątkowo krótkim czasie. Jak to się stało?
Wbrew pozorom chatbot wdrożony dla Wydawnictwa [ze słownikiem] nie jest rozwiązaniem skomplikowanym technologicznie. Wiele ułatwia tutaj dobra analiza zachowania klientów. Większość użytkowników kieruje do bota bardzo podobne pytania. Dotyczą one przede wszystkim oferty w promocyjnych cenach, ale też wyszukiwania książek na podstawie np. konkretnego języka, wybranego poziomu zaawansowania czy ulubionego gatunku. Obsłużenie tych najczęściej pojawiających się zapytań i przygotowanie podpowiedzi dla czytelnika w oknie dialogowym umożliwia płynny przebieg konwersacji. Ważna funkcjonalność chatbota – zbieranie danych osobowych – bazuje na gotowym i przetestowanym wcześniej komponencie procesowym. Dodatkowo chatbot wsparty jest technologią MLR, aby szybciej konfigurować bazę wiedzy. Połączenie tych rozwiązań to klucz do sukcesu. – mówi Maciej Stanusch, CEO Stanusch Technologies.
Skuteczność na tak wysokim poziomie odnotowaliśmy po raz pierwszy w przypadku naszych botów. Jest jednak możliwość, że takie wyniki będą się powtarzać przy realizacjach dla kolejnych klientów:
Możliwość ponownego użycia komponentów procesowych oraz MLR w kolejnych wdrożeniach dla klientów oczywiście zwiększa prawdopodobieństwo, że taki wynik w udzielaniu prawidłowych odpowiedzi będziemy mogli jeszcze zobaczyć. Komponenty procesowe możemy wykorzystać zarówno w chatbotach, jak i voicebotach, w różnych branżach, więc potencjał jest duży. – prognozuje Maciej Stanusch, CEO Stanusch Technologies.
Chcesz sprawdzić, jak działa chatbot Wydawnictwa [ze słownikiem]? Przetestuj go tutaj: https://zeslownikiem.pl/
Anna Isakow
Dział Marketingu Stanusch Technologies
Chcesz szybko i skutecznie wdrożyć bota, realizując wybrane przez Ciebie KPI?
Porozmawiajmy o tym!
tel: +48 509 361 469 e-mail: wojciech.glapa@stanusch.com
Zapraszamy również na darmowe konsultacje online! Poznamy Twój biznes i doradzimy najlepsze rozwiązania!