CATI (ang. computer-assisted telephone interviewing) to metoda przeprowadzania badań ankietowych według zaprojektowanego wcześniej skryptu rozmowy. Standardowo wywiad telefoniczny metodą CATI wykonuje konsultant wspomagany przez komputer. Obecnie agenta call center może wyręczyć voicebot. W takiej sytuacji cały proces odbywa się w pełni automatycznie. Jakie zalety wynikają z takiej optymalizacji?
Ankietowanie telefoniczne: czemu służy?
Ankiety telefoniczne doskonale sprawdzają się podczas szybkiego zbierania informacji, pozyskiwania opinii i informacji np. w badaniach satysfakcji klienta, badaniach opinii publicznej czy innych masowych wywiadach. Badania ankietowe podsumowuje się raportami z działań. Organizacje przeprowadzają wywiady telefoniczne, aby poznać opinie konsumentów i klientów na temat usług produktów, ale też w celach marketingowych i sprzedażowych.
Metoda CATI: z czego wynika jej popularność?
Metoda CATI jest dla biznesu i instytucji atrakcyjnym rozwiązaniem z kilku powodów. Dzięki komputerowemu wsparciu prowadzenie wywiadów telefonicznych odbywa się płynnie. To pozwala na minimalizację zarówno kosztu operacyjnego, jak i skrócenie czasu potrzebnego na realizację ankiet. Digitalizacja procesu ankietowania i badania opinii pozwala na błyskawiczny dostęp do otrzymanych wyników i ich dodatkowe przetworzenie. W porównaniu z metodami tradycyjnymi (np. papierowe wypełnianie kwestionariuszy, wywiady zbieranie w terenie, wywiady telefoniczne realizowane tylko przez konsultantów) CATI pozwala zebrać większą liczbę wywiadów w stosunkowo krótkim czasie. To jednak nie wszystko. Pełna automatyzacja procesu ankietowania kryje jeszcze dodatkowe korzyści.
Voicebot i metoda CATI: automatyzacja wywiadów telefonicznych
Zaangażowanie voicebota w prowadzenie wywiadów telefonicznych metodą CATI pozwala ten proces w pełni zautomatyzować. Głosowi asystenci działający zgodnie ze skryptem odczytują przygotowane pytania a następnie przyjmują odpowiedzi ankietowanych i odnotowują je w systemie.
Taka optymalizacja pozwala jeszcze szybciej i niższym kosztem realizować badania ankietowe, ponieważ:
- voicebot może sam wykonywać połączenia i prowadzić rozmowy wg skryptu z wieloma osobami jednocześnie,
- minuta pracy voicebota jest o ponad połowę tańsza niż konsultanta [zobacz porównanie kosztów na tabeli poniżej],
- voicebot może pracować w dowolnych godzinach i dniach bez podwyższonych kosztów (opłata za minutę połączenia w niedzielę jest taka sama jak w dni robocze),
- raz przygotowany skrypt można zastosować wielokrotnie w dowolnym czasie bez angażowana dodatkowych zasobów kadrowych.
Dlaczego za zautomatyzowane ankietowanie voicebotem zapłacisz mniej?
Opłata za minutę pracy voicebota zawsze jest niższa niż przy pełnej pracy człowieka. W przypadku prostego ankietowania, gdzie voicebot może w niemal 100% zastąpić konsultanta, redukcja kosztów procesu może znacząco przekraczać 50%.
* Wyliczenie kosztów przy założeniu UoP i stawce zbliżonej do minimalnej.
Ankiety telefoniczne w Platformie Omni-Chatbot
W ramach Platformy Omni-Chatbot zrealizujesz badanie ankietowe za pomocą voicebota wspieranego metodą CATI, całkowicie bez udziału konsultantów call center. Do Twojej dyspozycji udostępnimy edytowalny moduł procesowy, który każdorazowo dopasowywany jest do aktualnych potrzeb. Jedną z największych zalet komponentu dedykowanego dla procesu ankietowania jest możliwość błyskawicznego uruchomienia badania.
Moduł ankietowania zawiera:
- zoptymalizowany szablon z 10 pytaniami z możliwością rozbudowy,
- pytania otwarte i zamknięte,
- reagowanie na różne warianty odpowiedzi.
Rozliczenie za korzystanie z voicebota i modułu ankietowanego jest dostępne w modelu SaaS.
Anna Isakow
Dział Marketingu Stanusch Technologies
Chcesz szybko i skutecznie przygotować badanie ankietowe bez angażowania dodatkowych zasobów kadrowych?
Porozmawiajmy o tym!
tel: +48 509 361 469 e-mail: wojciech.glapa@stanusch.com
Zapraszamy również na darmowe konsultacje online! Poznamy Twój biznes i doradzimy najlepsze rozwiązania!