fbpx

Asystenci Google w biznesie: co warto wiedzieć o takich wdrożeniach?

Asystenci Google

Asystent Google to jedno z rozwiązań głosowych, na bazie którego można uruchomić voicebota w organizacji. Dostępny dla wdrożeń biznesowych, otwiera nowe możliwości przed firmami i instytucjami. Dla kogo jest to optymalne rozwiązanie? Jakie są ewentualne alternatywy? Czego można oczekiwać, sięgając po to Google Asystenta? Czy jest możliwa integracja z Platformą Omni-Chatbot?

Wiele firm i instytucji rozważa obecnie skorzystanie z różnego typu narzędzi, które mają wspomóc optymalizację procesów biznesowych, w tym m.in. obsługę klienta. Google Asystent bez wątpienia jest jednym z rozwiązań, które warto rozważyć. W artykule przyglądamy się możliwościom, jakie oferuje.

Czym jest, co potrafi i jak działa Google Asystent?

Google Asystent jest powszechnie znany konsumentom jako rozwiązanie dostępne za darmo dla wszystkich użytkowników urządzeń mobilnych z Androidem. Android jako system operacyjny, który w Polsce ma ogromną przewagę w stosunku do rozwiązań konkurencyjnych, gwarantuje asystentowi od Googla ogólnokrajowy zasięg. Asystent Google komunikuje się z użytkownikami za pomocą interfejsu głosowego – potrafi zarówno przyjmować komendy głosowe, jak i odpowiadać na zapytania, syntetyzując głos. Dla swojego użytkownika jest pomocnikiem dostępnym 24h na dobę. Stosowane w biznesie rozwiązania to jednak coś znacznie więcej niż prosty asystent głosowy.

Dlaczego biznes spogląda w stronę Google Asystenta?

Asystent Google budzi zainteresowanie ze strony biznesu, który dostrzega wiążące się z nim możliwości. Dzięki dostępnym dla firm aplikacjom umożliwiającym dodawanie kolejnych umiejętności (obsługi wskazanych zapytań), rozpisanie scenariuszy i integrację z różnymi środowiskami, asystent (voicebot) wyposażony zostaje w tematykę związaną z daną marką. Nietrudno dostrzec potencjalne korzyści dla organizacji: głosowe technologie pozwalają na cyfryzację różnych obszarów działalności firmy, a sztuczna inteligencja prowadzi coraz bardziej zaawansowane dialogi z użytkownikami. Google Asystent jest narzędziem, na bazie którego można przygotować voicebota dla firmy. Biznes może korzystać z rozwiązania odpłatnie.

Google Asystent po polsku

Google Asystent jako narzędzie globalne jest dostępny w wielu językach, w tym w języku polskim. Nie jest to jednak jedyne polskojęzyczne rozwiązanie dla biznesu pozwalające na wdrożenie voicebota w organizacji. Istnieją jeszcze inne ASR-y dopasowane właśnie dla języka polskiego.

Jeśli nie Google Asystenci, to co? Voiceboty z NLP polskojęzycznym

Do dyspozycji przedsiębiorców i managerów pozostają rozwiązania na bazie AI dostarczane przez polskie firmy technologiczne, dedykowane właśnie dla biznesu. Jednym z najlepszych polskojęzycznych NLP jest właśnie Platforma Omni-Chatbot, która współpracuje też z wieloma partnerami dostarczającymi „głos” (technologie ASR).

Czy Asystenta Google można zintegrować z Omni-Chatbot?

Zdecydowanie istnieje możliwość integracji Omni-Chatbot z Google Asystentem. Takie połączenie może być bardzo korzystne. Platforma OCP wzbogacona jest o dodatkowe możliwości, które mogą zadecydować o tym, że zaimplementowane rozwiązania są jeszcze bardziej efektywne.

Niektóre funkcjonalności i cechy Omni-Chatbot w porównaniu do GA

Poniżej wymieniamy kilka funkcjonalności, z których skorzystasz, sięgając po Platformę Omni-Chatbot.

1. Silna orientacja na KPI

Korzystanie z platform, takich jak Omni-Chatbot, daje szansę na lepszą realizację wybranych wskaźników efektywności:

Wojciech GlapaW ramach Omni-Chatbot zapewniamy nie tylko platformę, ale także usługę konfiguracji. Pozostając z zamawiającym w kontakcie, wspieramy modyfikację ustawień stosownie do oczekiwanych wyników biznesowych i KPI. Klient ma w nas oparcie przede wszystkim jako zespole bezpośrednio zaangażowanym w realizację biznesowych wskaźników, a nie tylko dostawcy rozwiązania, z którego można „budować” swoje boty. ­zwraca uwagę Wojciech Glapa, Business Development Manager w Stanusch Technologies.

2. Tworzenie dedykowanych rozwiązań w obrębie silnika NLP

OCP posiada własny silnik NLP/NLU, który jest cały czas rozwijany i dostosowywany do potrzeb rynku. Silnik wyposażony jest w dodatkowe narzędzia, m.in.:język skryptowy Groovy któremy umożliwia tworzenie w pełni funkcjonalnych rozwiązań IT wewnątrz silnika. W praktyce oznacza to wiele uproszeń podczas wdrożenia:

Maciej StanuschZałóżmy, że klient banku wpłacił większą kwotę kredytu i pyta bota o ponowne przeliczenie wysokości miesięcznej raty. W tej sytuacji w większości rozwiązań dostępnych obecnie na rynku konieczne będzie napisanie w zewnętrznym narzędziu informatycznym serwisu, który to obliczy. Ten serwis musi mieć swoją bazę danych, serwer i API. Takie rozwiązanie trzeba napisać, administrować i utrzymywać, w dodatku musi być bezpieczne, wydajne oraz skalowalne. To generuje dodatkowe koszty. W OCP taki mechanizm noże przygotować sam konfigurator bez zewnętrznych narzędzi, co zmniejsza koszty i przyspiesza realizację, a jednocześnie ułatwia utrzymanie. wyjaśnia Maciej Stanusch, CEO Stanusch Technologies.

3. Specjalizacja w obrębie gotowych baz wiedzy

W Platformie OCP do dyspozycji klientów są rozbudowane ontologie ibazy wiedzy dedykowane poszczególnym sektorom (np. baza wiedzy medycznej, baza wiedzy bankowej). Branżowe i tematyczne bazy wiedzy są doskonałą podpowiedzią dla kolejnych wdrożeń. Oznacza to, że nawet klient, który buduje swojego pierwszego bota, niekonieczne wszystko musi stworzyć „od zera”.

4. Rozpoznawanie ciągów alfanumerycznych

Omni-Chatbot umożliwia rozpoznawanie ciągów numerycznych i alfanumerycznych specyficznych właśnie dla polskich standardów (np. numery telefonów stacjonarnych, numery komórkowe, nr NIP, PESEL itp.). OCP jest wyposażone we wbudowane mechanizmy kontrolne weryfikujące poprawność w/w numerów (np. PESEL to liczba cyfr i liczba kontrolna). OCP zweryfikuje też, czy np. podany numer jest np. numerem telefonu komórkowego. Ta funkcjonalność jest szczególnie przydatne w przypadku obsługi procesów związanych z np. weryfikacją leadów, przyjmowaniem zgłoszeń i odbiorem zamówień, pozyskiwaniem zgód marketingowych.

5. Elastyczność wyboru spośród wielu komponentów

Google Asystent zawiera własny i zamknięty pakiet rozwiązań ASR, NPL-NLU, ML, TTS. Na bazie Platformy OCP budowane są rozwiązania z dowolnych komponentów, często korzystamy nawet z kliku z nich podczas tego samego wdrożenia. Wszystko zależy od wymagań konkretnego elementu procesu. Przykładowo:

Głosowe wypowiedzi otwarte klienta często analizujemy przy pomocy ASR Asystenta Google, natomiast podawanie PESEL, NIP już przy pomocy ASR dedykowanego dla rynku polskiego (np. Techmo). Dla usług multilingual dla rynków czeskiego czy słowackiego możemy podstawiać ASR/TTS Phonexia. W niektórych przypadkach możemy wykorzystywać NLP-NLU własne – ale gdy wystąpi taka potrzeba również np. IBM Watson. Sięgamy po prostu po to rozwiązanie, które jest najbardziej optymalne dla potrzeb i efektywności danego wdrożenia. – mówi Wojciech Glapa, Business Develepment Manager, Stanusch Technologies.

Google Asystent dla biznesu: czy jest dostępy on-premise?

Asystenci Google dla biznesu pracują „w chmurze”. Jest to model który klienci z roku na rok wybierają coraz częściej. Jeśli konieczne jest jednak zaimplementowanie rozwiązania „u klienta”, Google Asystent nie spełni tego oczekiwania. W uzasadnionych przypadkach realizujemy kompletne wdrożenia on-premise w ramach Platformy Omni-Chatbot.

Więcej informacji na temat chmury i on-premise znajdziesz w artykule: SaaS vs. on-premise: co wybrać w przypadku voicebota?

Podsumowując: Asystenci Google w biznesie

Wielojęzyczna technologia głosowa od Google’a to na pewno rozwiązanie, któremu warto się przyjrzeć. Zawsze warto przeanalizować jednak różne opcje i możliwości. We wdrożeniach biznesowych kluczowe jest dostosowanie do KPI zamawiającego, nie bez znaczenia pozostaje też możliwość komponowania dedykowanego rozwiązania w oparciu o różne systemy odpowiadające danym potrzebom. Przed rozpoczęciem projektu, warto więc dobrze poznać potrzeby organizacji, specyfikę procesów, jakie ma obsłużyć voicebot i dopiero na tej podstawie – wybrać optymalne rozwiązanie.

 

Anna Isakow
Dział Marketingu Stanusch Technologies

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zastanawiasz się, jakie rozwiązania będą najbardziej adekwatne do Twoich potrzeb i realizacji wybranych przez Ciebie KPI? Skontaktuj się z nami!

Dorota Jóźwiak - OCP Sales Director, Stanusch Technolgies
tel: +48 606 970 340      e-mail: dorota.jozwiak@stanusch.com

Zapraszamy również na darmowe konsultacje online! Doradzimy i rozwiejemy wszelkie wątpliwości dotyczące automatyzacji!

FORMULARZ KONTAKTOWY

     

    });